Már csak pár nap hétfőig…

Igen, eldöntöttem, hétfőn elkezdem. Egy nem olyan rég lezajlott beszélgetésből az is kiderült, hogy én hol számíthatok problémára: általában nem az lesz a gondom, hogy ne lenne valamire öt percem (néha persze az is), hanem sokkal inkább az, hogy ha van 6-7-10-20, akkor nem fogom tudni abbahagyni. Inkább folytatom, amíg az adott felületet rendben lévőnek nem találom – még akkor is, ha ezt eredményezi, hogy a kupi nagyobb része átkerült máshová, és csak egy minimális részét sikerült ténylegesen felszámolni…

Erre remek példa a mai estém is, ami azzal indult, hogy koncert (Soerii & Poolek) helyett végül itthon maradtam. Megtaláltam valami papírt, aminek a nagy lefűzős mappában lenne a helye. Erre mit csináltam ahelyett, hogy szépen eltettem volna a helyére? Hát, lássuk csak:

1. lepakoltam minden a szekrényről
2. letöröltem a port
3. átnéztem az egész mappát, hogy amúgy minden ott van-e, ahol kell
4. ha már erre jártam, akkor az asztalon halmozódó könyveket is átnézegettem, hogy melyeknek lenne sokkal jobb helyük azok között, amik mennek vissza a polcra
5. a lepakolás közben kezembe akadt képkertebe kerestem egy képet és beleraktam
6. a könyvek közt megtaláltam azt, amit éppen olvasok, de elkallódott (hogy lehet), és mivel a kis táskámba ez nem fér bele, ezért
7. kipakoltam a kis táskámból
8. kiráztam belőle a szüttyöket
9. előszedtem a nagy táskát
10. és abba átpakoltam mindent
11. majd ha már hozzányúltam az asztalhoz, akkor ott is elkezdtem rendet rakni.

Nagyjából 11 körül történt, hogy arra jutottam, most már inkább sétáljunk egyet Rambóval, amit meg is tettünk. Hazaérve hihetetlen erőfeszítésembe került, hogy ne álljak neki az előbb jórészt rendbe szedett polc tetejét is lepakolni, lom- és portalanítani, és így tovább a végtelenségig.

Ehelyett egy gyors zuhanyzást követően békésen és nyugodtan leültem és összeszedtem ezt a remekbe szabott bejegyzést.

Valamiért azt sejtem, hogy a “időben menj aludni” résznél (14. nap) mindenképp elkezdődnek a problémák a FlyLady-vel – ha előbb nem… 😀

Hozzászólás